PC Firewall van Planet
Marix
2005-01-19 13:01:03 UTC
Een kennis van mij heeft de Firewall van Planet (Preventon Personal
Firewall) geïnstalleerd en hij vraagt zich af of deze firewall wellicht
overbodig is bij gebruik van de ingebouwde WindowsXP firewall. Ook vraagt
hij zich af of deze Planet firewall een minstens even goede bescherming
biedt als bijv. de gratis versie van ZoneAlarm of de firewall van Norton
Internet Security.

Iemand enige ervaring c.q. kennis van de Planet firewall?
Ik dacht in het verleden gehoord te hebben dat de Planet firewall niet veel
voorstelt en weinig bescherming biedt, maar wellicht dat sindsdien e.e.a.
verbeterd is.
Zelf heb ik al tegen hem gezegd dat de WindowsXP alleen bescherming biedt
tegen verkeer van buiten naar binnen, maar dat het uitgaande verkeer niet
gecontroleerd wordt. De XP firewall biedt dus maar zeer beperkte
bescherming. Klopt deze conclusie?

Marix
jan l.
2005-01-22 16:36:38 UTC
"Marix" <Marix-no-***@anonymous.com> schreef in bericht news:41ee5a12$0$19134$***@nova.planet.nl...
> [...]
niet
| gecontroleerd wordt. De XP firewall biedt dus maar zeer beperkte

Een prima Firewall, ik onderschrijf dan ook de mening van Jeroen Bosch!
Ik heb de concurrentie (symantec) de Firewall laten testen, het
resultaat was uitstekend.