traag
Jopie
2004-09-07 11:52:18 UTC
Beste allemaal,
Ik heb een abonnement bij Planet voor de snelste adsl verbinding
advanced(althans daar betaal ik voor).
Sinds een aantal weken is de verbinding traag.
In speedtest kom ik niet boven de 580 uit.
Hebben meer mensen dit probleem?
Ik gebruik windows XP
Marieke
Wees blij ,ik haal maar 407
Magsel
2004-09-07 21:26:41 UTC
[...]
Dan vraag ik me af wat je daarvoor haalde, want een advanced abo is toch
4480 kbit/s?
4480 / 8 = 560
Haal daar dan nog eens 15% af wat de KPN van je pikt
560 x .85 = 476 kbyte/s

Magsel
CeeBee
2004-09-07 22:00:16 UTC
[...]
Wat is "580"? 580 km/u? 580 m/s? 580MB/s? 580KB/s? 580 Mb/s? 580 Kb/s?

Ik kan met mijn abonnement niet meer downloaden dan 465 kilobyte per
seconde, ofwel een megabyte in iets meer dan twee seconde. Misschien dat
mensen die nog wat dichter bij de centrale zitten sneller kunnen, maar
veel meer zal het niet worden. Speedtest is een willekeurige verbinding
met een willekeurige snelheid.

Download eens een groter - 10MB of 100MB bestand, en zie hoe snel dat
gaat.
XS4All heeft zo'n bestand om beter te controleren hoe snel je ongeveer
kunt gaan:
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/

Deel de omvang door de downloadtijd en je hebt een betere indicatie.
--
CeeBee

Archer: "Houdini could get out of this."
T'Pol: "Perhaps you should invite him on your next mission."

Picard: "Mr. Worf, do you know Gilbert and Sullivan?"
Worf: "No sir, I have not had a chance to meet all the new crew members
since I have been back."
D.J. Reijnhout
2004-09-10 11:17:05 UTC
Post by CeeBee
[...]
Even gezocht op de server van Planet, en Planet heeft die bestanden staan
op: ftp://ftp.planet.nl/pub/public/support/test/
Ik kom niet verder dan 232 Kb/sec (Comfort abonnement)

Groeten,
Dick
CeeBee
2004-09-10 21:57:15 UTC
Post by D.J. Reijnhout
Even gezocht op de server van Planet, en Planet heeft die bestanden
staan op: ftp://ftp.planet.nl/pub/public/support/test/
Ik kom niet verder dan 232 Kb/sec (Comfort abonnement)
Da's toch pico bello voor een 2.2 Mbit -abonnement?