snelheidsverhoging ADSL
Menno M
2005-12-12 14:19:45 UTC
Als ik op http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje kijk,
moet er vóór 31 december nog heel wat gebeuren alvorens de beloofde
snelheidsverhoging tot stand is gekomen. Vorige maand stonden er zelf meer
geupgrade centrales op dan nu het geval is !
MJM
J.T.
2005-12-12 16:17:38 UTC
Post by Menno M
[...]
Die site is niet echt betrouwbaar.Is afhankelijk van wat de gebruikers
invullen.Ik dan daar ook invullen dat mijn snelheid verhoogd is,terwijl
ik niet eens ADSL van KPN heb.
--
leer van gisteren
droom van morgen
leef vandaag
2TimesLucky
2005-12-12 16:44:57 UTC
Post by Menno M
[...]
----------------------------

Tja, dat krijg je als de bezoekers zelf moeten opgeven dat hun centrale
is ge-upgrade....dan gaat het dus mis met dat soort info. Er is gezegd
dat voor de 20ste, maar iig nog in december iedereen van de nieuwe
snelheid zal kunnen genieten. Lijkt me gewoon het makkelijkste en minst
frustrerend om maar gewoon af te wachten.....
Luck is lookin' in my baby's eyes!
Gerard Bok
2005-12-12 21:55:40 UTC
On Mon, 12 Dec 2005 15:19:45 +0100, "Menno M"
Post by Menno M
[...]
Of het betrouwbaar is, durf ik niet te garanderen.
Ik ben ergens tegengekomen, dat eerst centrale-voor-centrale de
apparatuur moet worden geupgrade en dat daarna --in een klap--
alle snelheden worden aangepast. Nog voor het eind van het jaar.

Dat past in ieder geval netjes bij mijn eigen ervaring. Hij
traint al een tijdje op een hogere snelheid, maar d'r komt
--vooralsnog-- geen bitje meer per seconde binnen.
--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok
arVid
2005-12-13 08:51:07 UTC
Post by Menno M
[...]
Niet helemaal. Eerst zijn de snelheden DSLAM->modem verhoogd. Het profiel
in de DSLAM moet echter ook aangepast worden. Voor sommige mensen is dit
al gebeurd, voor anderen nog niet. Dat zou echter wel nog voor de kerst
voor iedereen het gebeurd moeten zijn afaik.

Zie ook:
http://webwereld.nl/articles/38597
nee niks
Erpeet
2005-12-13 18:19:00 UTC
">>
Post by arVid
Post by Gerard Bok
Post by Menno M
[...]
Eindelijk, hier in Huizen (1273) is de snelheid verhoogd!
Na het resetten van mijn good old Speedtouch Home bleek hij opeens verhoogd
te zijn.
650 KByte met Basic.
Heerlijk wat een snelheid.
John

Heerlijk wat een snelheid.
Menno M
Rob
Rene Altena

Menno M
2005-12-13 20:37:22 UTC
Post by Menno M
[...]
LS,

Gelieve uw bevindingen even op
http://www.adslcentrale.nl/index.php?action=stem te vermelden !.

Bvd
Menno
Ronald Loef
2005-12-13 21:13:03 UTC
Post by Menno M
Groningen-Zuid heeft inmiddels ook de verhoging, ik heb mijn modem gereset
en toen kwam ik er pas achter :)
Da's wel apart... Ik zit al tijden op 3 MBit volgens mijn DrayTek 2600, maar
meer dan 167 KB/sec kwam er niet door.
Net nog geprobeerd en inderdaad 167 KB/sec.

Een "Shutdown PPP" gedaan en "Dial PPP". Zelfde info wordt getoond, maar nu
haal ik 316 KB/sec :-D
Dus een reconnect werkt dus wel ;-)

Thanks voor de hint!

Greetz,
Ronald
Post by Menno M
--
Menno
Appie
2005-12-13 21:59:39 UTC
Hier in Almere 1326 ook een verhoging maar geen verdubbeling ik ben van 330
KByte naar 460KByte.
Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 en deze geeft een up / down van 768/6144
kbit.
Volgens adslcentrale zit ik op ongeveer 1132 meter van de centrale.
Nu is mijn vraag is er een van de twee de rede van de lage verhoging?

Appie
MJM
Alpler
2005-12-13 22:51:33 UTC
Post by Menno M
[...]
Hier op ca 1500 meter van ong 315 naar 605

Gr. Alpler
www.vdwagen.net
Mercurius®
2005-12-14 07:35:25 UTC
KPN-centrale Rijswijk-tulpstraat. 2522 GK snelheid verhoogt
Erik
2005-12-15 22:01:49 UTC
Even ter info:
Alle profielen in the DSLAMs moesten eerst aangepast worden en inderdaad
wordt dan in 2 dagen tijd de knop landelijk
omgezet. Inderdaad moet wel het modem ff uit en aan gezet worden, dit
laatste is slecht of niet gecommuniceerd.
Pascal
2005-12-15 22:59:05 UTC
Post by Erik
[...]
Dat hoeft ook niet want als je je modem niet reset dan wordt de
verbinding vanzelf wel gereset zodat iedereen de hogere snelheid ziet.

Groet,
Pascal
arja
2005-12-16 01:27:04 UTC
Post by Pascal
Dat hoeft ook niet want als je je modem niet reset dan wordt de
verbinding vanzelf wel gereset zodat iedereen de hogere snelheid ziet.
Maar de verhoging niet effectief is.

arja
Marti
2005-12-16 19:41:27 UTC
Post by Erik
[...]
het uitzetten van het modem is voor velen een bekend gegeven.
zeker sinds de meeste van ons een 24/7 verbinding hebben.

maar goed de verhoging schijnt nu voor de meeste een feit te zijn naar het
lijkt dus geniet ervan