FTP server hosten
2004-08-29 21:26:18 UTC
Welke instellingen moeten er voor het opzetten van een FTP server worden
gemaakt.
Ik heb al het een en ander bij de nat instellingen van mij ADSL modem
geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Wanneer ik de hostname van buiten mijn netwerk ping krijg ik een timeout
melding.

Met vriendelijke groet,
Vincent.
Thin White Duke
2004-08-29 21:34:48 UTC
Post by a
[...]
Het enige dat je hoeft te doen in je router is de poort waarop je
server draait doormappen naar de machine waarop je server draait. Ook
zou het handig zijn als je de poorten voor de passive range naar
diezelfde machine doormapt.
Post by a
Wanneer ik de hostname van buiten mijn netwerk ping krijg ik een timeout
melding.
Volgens mij staat de Thompson (ik ga er even vanuit dat je die hebt)
standaard zo ingesteld dat er geen reply's worden gegeven op ping
aanvragen, en klopt dit dus!
Boonie...
2004-08-30 06:32:16 UTC
Post by a
[...]
FTP werkt op een andere poort als ping dus aan ping heb je niets. Gebruik
liever deze link:
https://grc.com/x/portprobe=21

Als hij stealth aan geeft dan heb je een router of een firewall die de boel
tegen houdt. Geeft hij close aan dan heb je een applicatie probleem. Geen
ftp server of niet aan staan. Geeft hij open aan dan heb je waarschijnlijk
een werkende FTP server.

Gebruik je wel een deugdelijke server?

Succes.
2004-09-10 22:37:17 UTC
Post by Boonie...
Post by a
[...]
Handige link Zo kan ik mooi de status testen.
De test geeft dus stealth aan. ik moet dus ff vedrer prutsen.
De server die ik gebruik is de standaard winxp ftp sever. Is dat deugdelijk?
Lijk me wel, toch?

In ieder eval bedankt voor de tip.