Enorm veel "Errored Seconds" en "CRC check" errors
sPENKMAN
2004-09-02 14:09:51 UTC
Ik keek gisteren toevallig even op mijn router (e-tech adsl modem/router
met 4 poorts switch v1 (de blauwe dus)) en zag tot mijn verbazing dat ik
4500 Errored Seconds en 3900 CRC errors in de afgelopen 22 dagen heb
gehad. Ik heb er niet merkbaar last van, maar dit kan nooit helemaal
lekker zijn. Ik heb nu bijna 2 jaar gebruik gemaakt van deze router en
dit nog nooit gehad.

Zijn er een aantal specifieke oorzaken dat dit als resultaat kunnen
hebben? en zo ja, welke zijn dat?

Verdere info:

Line State: SHOWTIME
Modulation: G.dmt
Annex Mode: ANNEX_A
Startup Attempts: 1
Max Tx Power: -38 dBm/Hz
CO Vendor: ALCATEL_NETWORK
Elaspsed Time: 0 days 22 hours 41 minutes 42 seconds

Downstream Upstream
SNR Margin 25.8 26.0 dB
Line Attenuation 46.3 25.0 dB
Errored Seconds 68 3
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 71 3
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden,

sPK
--
Remember the three R's: Respect for self; Respect for others;
Responsibility for all your actions.
martijn
2004-10-12 18:29:21 UTC
Post by sPENKMAN
[...]
Bekijk je bekabeling eens,..en de wijze waarop eea aanelkaar hebt geknoopt.
Slordige verbindingen/kabels in je kabelwerk geeft errors.