adsl verbinding valt weg na ongeveer twee uur
Madame Blablavatsky
2004-09-03 10:54:25 UTC
hallo,

ik heb adsl met win98 en een speedtouch alcatel modem (paarse).
ook heb ik de nieuwst software van de site van kpn.

het probleem:
na ongeveer 1 a 2 uur valt mijn verbinding met het internet weg, het
icoontje in de tray wordt dan geel.
ik moet dan de pc weer opstarten om verbinding te hebben.

het gebeurt als ik gewoon aan het werk ben en de internetverbinding niet
open heb, of als ik op het internet zit.

is dit een bekend probleem? en wat doe ik er aan?

bedankt
Sjaak
2004-09-03 15:32:00 UTC
Dat probleem had ik ook toen ik nog windows 98 had. Toen ik XP kreeg had ik
nergens meer last van. Eigenlijk heb je niet zoveel aan dit antwoord.
Behalve dan dat je niet de ene bent.
bedankt
Thin White Duke
2004-09-03 16:57:34 UTC
Post by Madame Blablavatsky
hallo,
ik heb adsl met win98 en een speedtouch alcatel modem (paarse).
ook heb ik de nieuwst software van de site van kpn.
Een paarse??? Is dat een ethernet of een USB??
[...]
Klinkt alsof je netwerkkaart wordt uitgeschakeld door energiebeheer. In
dat geval zul je wel een ethernetmoden hebben. Ga naar de eigenschappen
van je netwerkkaart (instellingen> conf. scherm> systeem> hardware), en
kijk op het tabblad energiebeheer. Zorg dat het vinkje weggehaald is.
Obiku
2004-09-03 20:03:25 UTC
Post by Thin White Duke
[...]
Een paarse usb modem van thompson
Post by Thin White Duke
[...]
Ik denk dat het energie beheer van je pc de dader is, alleen dan niet van
een netwerkkaart, maar van je USB poort. Kijk eens je
energiebeheer-instellingen na.
--
# Reply at the bottom and on a empty line, not behind any >>> sign #
I only read mail sent to the adres at the bottom.
***@Familie-Smit(punt)nl (vervang (punt) voor een .)
Thin White Duke
2004-09-04 15:47:35 UTC
Post by Obiku
Post by Thin White Duke
Een paarse??? Is dat een ethernet of een USB??
Een paarse usb modem van thompson
Aha...weer wat geleerd. Geen idee dat die dingen ook nog eens verkleurd
waren! ;-)
Obiku
2004-09-04 19:59:38 UTC
Post by Thin White Duke
Post by Obiku
Post by Thin White Duke
Een paarse??? Is dat een ethernet of een USB??
Een paarse usb modem van thompson
Aha...weer wat geleerd. Geen idee dat die dingen ook nog eens
verkleurd waren! ;-)
Tsja, dat die dingen nog steeds bestaan, .... moet wel zeggen dat ikzelf in
de begin jaren van ADSL zelf ook zo'n groene rog genomen heb. Als je maar 1
pc hebt.... dan is een thernet versie niet belangrijk.
Tegenwoordig is voor weinig geld al een ADSL modem met router te koop......
Eejee
2004-09-04 10:45:14 UTC
[...]
Ligt aan Win 98. Vervang netpptp.sys door de versie van Windows ME. Hier te
downloaden: http://www.xs4all.nl/~usa/netpptp/. Er staat ook een uitleg bij.
--
Eejee
elektropost*at*planet*dot*nl
Madame Blablavatsky
2004-09-04 13:59:49 UTC
Het is een usb modem.

Ik heb het powermanagement bekeken in het control panel en de instellingen
zijn:
- power schemes: home/office desk;
- system standby: never;
- turn off monitor: never;
- turn off hard disk: never;

In het control panel bij 'system' staat onder
device maneger > universal serial bus controller > usb root hub > properties
- Labtec usb composite device [power required] 0mA
speedtouch 330 adsl modem [power required] 500mA

Dan is er ook nog de tip om het bestand netpptp.sys te vervangen door de
versie van Windows ME.
Echter, ik heb helemaal geen bestand netpptp.sys in de map
c:\windows\system.
Of is het feit dat dit bestand ontbreekt de reden van het probleem?

Ik heb nu het bestand netpptp.sys gedownload en in de map c:\windows\system
gezet. Nu maar hopen dat het helpt.

Bedankt
Madame Blablavatsky
2004-09-07 07:34:35 UTC
de verbinding valt nog steeds weg.
iemand een idee wat er nog aan gedaan kan worden?
skwid
2004-09-07 11:32:32 UTC
...de verbinding valt nog steeds weg.
Ik heb hetzelfde probleem al maanden. Overleg met Planet en KPN, en groene
rog gewisseld voor ethernet modem. Geen verbetering. :^(
Madame Blablavatsky
2004-09-07 11:52:50 UTC
wat geven zij als oorzaak en komt dit probleem hen bekent voor?
Edje
2004-09-07 12:17:02 UTC
On Tue, 7 Sep 2004 09:34:35 +0200, "Madame Blablavatsky"
Post by Madame Blablavatsky
de verbinding valt nog steeds weg.
iemand een idee wat er nog aan gedaan kan worden?
Ik had hetzelfde probleem, ook Windows 98 SE plus USB-modem. ook van
alles geprobeerd, zonder effect. Ik ben van firewall veranderd en dat
bleek opeens wel te werken (overgestapt van Sygate naar ZoneAlarm).

Dat netpptp.sys-bestand uit een eerdere reactie kun je weggooien, dat
heb je niet nodig met USB.

Succes, Ed
Madame Blablavatsky
2004-09-07 12:24:47 UTC
Post by Edje
[...]
ik gebruik al ZoneAlarm dus dat maakt voor mij niets uit.
is dat het enige wat er bij jou veranderd is?
Edje
2004-09-07 12:48:47 UTC
On Tue, 7 Sep 2004 14:24:47 +0200, "Madame Blablavatsky"
Post by Edje
[...]
Ik geloof het wel, het is alweer een tijdje geleden. Maar je kunt
allicht Sygate eens uitproberen of een andere firewall. Afhankelijk
van je configuratie kan een firewall soms voor ongewenste
bijverschijnselen zorgen, in ieder geval onder Windows ;-)

Ed
ManDrake
2004-09-08 17:34:43 UTC
Post by Edje
[...]
Bij mij valt ie ook wel 's uit.. maar ik zit weer met een telefoonkabel van
20m tussen splitter en modem. Ik weet niet of het daar aan ligt...
martijn
2004-10-12 18:25:05 UTC
Post by ManDrake
Bij mij valt ie ook wel 's uit.. maar ik zit weer met een telefoonkabel van
20m tussen splitter en modem. Ik weet niet of het daar aan ligt...
Dikke kans..Vervang die telefoonkabel eens voor een UTP (netwerkkabel). De
betere electronica onderdelen zaak kan je helpen bij wat je nodig hebt.

Probeer je pc te randaarden.
Bij een VIA Chipset: installeer de laatste via4in1 drivers.

OldBoy
2004-09-20 13:32:37 UTC
Post by Edje
[...]
Misschien heb je hier wat aan (gekopieerd van een bericht uit
alt.comp.periphs.mainboard.asus):
<citaat>
Check that you aren't using a non-compliant device. An example
is the Alcatel "frog" ADSL modem, which draws slightly more
than 500mA.

If you must use the device in question, a possible work around
is to use a powered USB 2.0 hub to run the device. Sometimes
they are a little more forgiving than a motherboard.
</citaat>
Wil je meer weten over USB:
http://www.usb.org/developers/whitepapers/power_delivery_motherboards.pdf

Gr. Jan