Pascal: nova down?
Magsel
2004-08-30 20:11:54 UTC
De vraag is: Weet Pascal al dat deze down is? Waarschijnlijk wel en hopelijk post hij z.s.m. een berichtje in deze NG om ons te laten weten wat er aan de hand is.

Het updaten van deze groep via news.planet.nl duurt trouwens ook eeuwen, maar dat even terzijde.
nova is stukken belangrijker :)

Magsel
Pascal
2004-08-30 20:30:01 UTC
Post by Magsel
De vraag is: Weet Pascal al dat deze down is? Waarschijnlijk wel en hopelijk post hij z.s.m. een berichtje in deze NG om ons te laten weten wat er aan de hand is.
Niet down, maar gewoon druk.

Later nog eens proberen en zoveel mogelijk downloads 's nachts en
overdag doen.
--
Groet,
Pascal
Renegade
2004-08-31 04:22:00 UTC
Post by Pascal
[...]
Jah, da's een antwoord waar we wat aan hebben ...
Ik dacht dat je met ADSL allemaal je eigen snelweg had en dat je alleen via
de kabel "in de file zou staan" .
Wordt het niet 's hoog tijd voor een nieuwe snellere nieuwsserver??

En oh ja, zoveel mogelijk 's nachts en overdag downloaden. Briljant bedacht.
Laat iedereen dat nou juist al doen.
Meer uur zit er nou eenmaal niet in een etmaal, hè!

Kortom, bedankt voor de tip!

Renegade
Pascal
2004-08-31 07:16:27 UTC
In article <ch0uvu$n3g$***@reader08.wxs.nl>, ***@hotmail.com
says...
Post by Renegade
Jah, da's een antwoord waar we wat aan hebben ...
Ik dacht dat je met ADSL allemaal je eigen snelweg had en dat je alleen via
de kabel "in de file zou staan" .
Je snelweg doet het volgens mij prima. Maar dat jij een 6 baans snelweg
hebt wil niet zeggen dat je niet in de rij hoeft te staan voor de
efteling.
Post by Renegade
En oh ja, zoveel mogelijk 's nachts en overdag downloaden. Briljant bedacht.
Laat iedereen dat nou juist al doen.
Meer uur zit er nou eenmaal niet in een etmaal, hè!
Heb jij geen avond in je dag? Oh ja en wilde gok... de meeste mensen
downloaden 's avonds en klagen dan dat het 's avonds zo slecht gaat..
Dus je downloads schedulen voor (speciaal voor jou dan) 's nachts of 's
morgens of 's middags is zo gek nog niet. Dan is het nl. een stuk
rustiger op de newsserver. Echt.
--
Groet,
Pascal
Renegade
2004-08-31 20:11:25 UTC
Post by Pascal
says...
Post by Renegade
[...]
Ik ken alleen dag en nacht, jij kent overdag, 's avonds en 's nachts.

Mijn ADSL abonnement bestaat volgens mij uit de 6 baans snelweg + de
Efteling (lees: nieuwsserver),
dus die dienen volgens mij beiden snel te zijn.

Raar hè, dat de meeste mensen, die trouwens gewoon werken, 's avonds gaan
downloaden?
Lees: "na je werk en dus ook na de spits" (dus als je thuis bent).
Je zou toch zeggen dat het dan op de 6 baans snelweg en in de Efteling niet
meer zo druk is.

Blijkbaar werkt dat niet zo bij Planet: daar gaat iedereen 's avonds de 6
baans snelweg op
om vervolgens om, laten we zeggen, om 21.00 u in de file te staan bij de
nieuwsserver (Efteling).
Gooi dan 's avonds 's wat meer toegangspoortjes open bij de ingang van de
Efteling,
dus m.a.w. gooi gewoon 's een snellere nieuwsserver neer.

Renegade
Pascal
2004-08-31 20:44:36 UTC
In article <ch2mhv$606$***@reader11.wxs.nl>, ***@hotmail.com
says...
Post by Renegade
Mijn ADSL abonnement bestaat volgens mij uit de 6 baans snelweg + de
Efteling (lees: nieuwsserver),
dus die dienen volgens mij beiden snel te zijn.
Dat jij een 6 baans snelweg hebt biedt geen enkele garantie dat diensten
waarvan jij vindt dat jij ze op volle snelheid kan benaderen dat ook zo
zullen zijn. Je ADSL abonnement bestaat uit een 6 baans snelweg waarmee
je naar de efteling kan en tegelijk ook naar 6 flags terwijl je
ondertussen naar de McDonalds gaat. En dat allemaal tegelijk.
Post by Renegade
[...]
Je spreekt jezelf nu tegen.. Het is logisch dat iedereen na het werk in
de efteling komt, en het is raar dat het druk is in de efteling..
Terwijl iedereen na werk tijd komt..
Post by Renegade
Gooi dan 's avonds 's wat meer toegangspoortjes open bij de ingang van de
Efteling,
dus m.a.w. gooi gewoon 's een snellere nieuwsserver neer.
Op drukke dagen sta je bij de efteling ook gewoon in de rij (en nog wel
de hele dag door, eerst voor de kassa, en daarna voor alle attracties)
En je betaalt er net zoveel voor als op dagen dat het rustiger is.
--
Groet,
Pascal