permanente ADSL verbinding maken
Marix
2005-01-17 19:14:20 UTC
Een kennis van mij heeft ADSL van Planet met behulp van een Thomson
SpeedTouch USB-modem.
Een Internet-verbinding moet hij altijd handmatig tot stand brengen nadat de
computer is opgestart.
Wat moet er veranderd worden om een permanente verbinding te krijgen?
Jeroen Kleinjan
Andere modem kopen?
~PCfreak©~
2005-01-17 19:33:17 UTC
Op Mon, 17 Jan 2005 20:31:15 +0100, schreef: Jeroen Kleinjan
Post by Jeroen Kleinjan
Post by Marix
[...]
Beter gezegd een echt modem oftewel een Ethernet-modem ;-)

gr. Henk
--
Ik lees alleen mail gepost naar onderstaand adres.
***@NIETpc-freak.nl [haal "DIT NIET" weg]
Voor Windows XP-tips http://www.pc-freak.nl
Leo Koolsbergen
2005-01-17 19:43:35 UTC
Post by Marix
[...]
Permanente verbinding via USB? Een beetje moeilijk. Het modem krijgt
bijvoorbeeld geen spanning als de pc uit is. Misschien een router met de
mogelijkheid om een usbmodem erop aan te sluiten? Maar een ethernet
modem/router is dan veel gemakkelijker en goedkoper.

Maar misschien is die kennis al "blij" als de verbinding automatisch wordt
gemaakt. Ga naar <Start> <Verbinding maken> en klik rechts op de
betreffende verbinding. Bij opties vragen om bevestigingen en zo juist
instellen zodat er geen vargen worden gesteld en de vebinding direct wordt
gemaakt. Maak vervolgens een snelkloppeling en zet die in opstarten.
Marix
2005-01-19 12:51:04 UTC
Post by Leo Koolsbergen
Post by Marix
[...]
Uiteraard werd met "permanente verbinding" hier bedoeld direct verbinding
zodra de computer wordt aangezet, omdat een USB modem zijn voeding i.t.t.
een ethernet modem direct van de PC krijgt.
Ik denk dat het een goede suggestie is om de snelkoppeling voor het maken
van de verbinding naar Start > Opstarten te slepen.
Waarschijnlijk is dat voor die kennis van mij afdoende.

Bedankt,

Marix
MuTTLeY ©
2005-01-23 15:29:35 UTC
Post by Marix
Post by Leo Koolsbergen
Post by Marix
[...]
Is bij een Ethernet-modem wel mogelijk om een permanente verbinding te
hebben ??
Of moet ik dan ook tewerk gaan met die snelkoppelingen in het Opstarten menu
?

Als ik de pc opstart, dan moet ik steeds op Verbinding maken klikken.
Als dit vanzelf zou gaan, net zoals bij een maat van mij, die kabel heeft.
Internet Explorer opstarten en direct een pagina te zien, zonder eerst een
verbinding te hoeven maken.

Is dat met Ethernet wel mogelijk ?
Jan Pieter
2005-01-23 16:04:12 UTC
Post by MuTTLeY ©
Post by Marix
Post by Leo Koolsbergen
Post by Marix
[...]
Dat is niet alleen mogelijk, maar zelfs de enige mogelijkheid.

Jan Pieter
Leo Koolsbergen
2005-01-23 16:28:00 UTC
Post by Jan Pieter
Post by MuTTLeY ©
[...]
Nou.... dat klopt ook niet helemaal. Maar misschien kan je het modem wel
tweaken.
Thin White Duke
2005-01-23 22:13:24 UTC
Post by Leo Koolsbergen
Post by Jan Pieter
Post by MuTTLeY ©
[...]
Mmmm....jij hebt zeker nog een Speedtouch Home???
Met de huidige gmodems is de tweak niet meer nodig,omdat daarin de
routerfunctie standaard al zit ingebakken. Het modem belt dus in, en
staat vervolgens gewoon constant on-line.

Marten Hoffmann
2005-01-23 20:03:53 UTC
Post by MuTTLeY ©
[...]
Ja. Dan moet je in IE onder 'Verbindingen' aangeven dat IE nooit inbelt
en je moet je LAN-instellingen eventueel aanpassen. Daarna modem
opstarten en verbinding laten maken en niets meer aan doen.
--
Mvg,
Marten
Rudolpho
2005-01-23 21:43:16 UTC
Post by Marix
[...]
Modem met router kopen b.v. E-Tech. Heeft ook nog vier poorten voor 4
computer. Deze onderhoudt zelf de verbinding :-)
Nadeel: je zal een paar Ethernet kaarten en kabel moeten kopen.
Heb het oude standaard barrel twee maanden geleden vervangen. De Etech
draait sinds die tijd als een zonnetje. YMMV
--
Rudolpho