ST580 en wireless verbinding met Intel Pro 2200
Marix
2005-04-07 15:29:14 UTC
Een kennis van mij heeft een ADSL-abonnement genomen bij Het Net en de
draadloze ADSL verbinding laten aanleggen door een monteur van KPN.
Als modem/router is de SpeedTouch 580 geïnstalleerd.
Ondanks het feit dat de laptop al met een wireless netwerkkaart was
uitgerust (Intel Pro 2200 802.11b/g), heeft de monteur het toch nodig
gevonden om op de laptop een SpeedTouch 120G (USB) wifi-kaart te
installeren.
In apparaatbeheer heeft de monteur de Intel netwerkkaart uitgeschakeld.

Eigenlijk wil die kennis van mij, om diverse begrijpelijke redenen, helemaal
niet met de losse USB netwerkkaart werken.
Wat hij wil is dat de laptop met de ingebouwde wifi-netwerkkaart
communiceert met de ST580.

Wat moet er naast het in apparaatbeheer weer inschakelen van de Intel Pro
allemaal gedaan worden om een werkende wifi-verbinding te krijgen?
Hoe kan er het beste te werk worden gegaan?
Om bij de instellingen van de ST580 te komen via 10.0.0.138 hebben we, denk
ik de USB verbinding van ST120 nodig, maar geeft dat geen conflicten zodra
we de Intel Pro inschakelen?

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe dit voor elkaar te krijgen?

Bij voorbaat dank.

Marius
hpcoutinho
2005-04-08 17:26:38 UTC
Hallo, ik herken dit; in het konfiguratiescherm onder netwerkverbindinen,
selekteer de eigenschappen van je kaart >konfigureren, tabbled linksboven:
geavanceerd,
duplex op 100/fill zetten, herstarten, weg probleem!
hans