Die snelheidsverhoging bij KPN gaat niet erg snel
Marix
2005-02-08 09:18:26 UTC
Het schiet niet erg op met de uitrol van de snelheidsverhoging.
Alleen in het noorden en oosten van het land zijn er wat "groengekleurde"
centrales
http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje

De enkele centrales in de randstad die gereed gemeld waren, staan nu weer op
rood.
Rotterdam-Schiebroek stond enkele dagen geleden op gereed, maar is nu weer
terug naar af.
Het ziet er naar uit dat het schema van www.adslcentrale.nl niet waargemaakt
gaat worden.
Maar zoals al eerder werd opgemerkt, kennelijk werkt KPN zonder planning.
Of gaat KPN op 1 april de knop voor de snelheidverhoging bij alle centrales
tegelijk indrukken?
Of heeft KPN het te druk met al die ISDN-2 klanten die willen downgraden
naar ISDN-1?

Marius
Thin White Duke
2005-02-08 09:53:54 UTC
Post by Marix
[...]
Jezus!!!!
Toen ze het eindelijk aankondigden hebben ze er bijgezegd dat ze tussen
1 februari en 1 april de uitrol zullen doen!
Het is net 8 februari, wat wil je nou???
KPN geeft geen schema omdat ze dat niet echt hebben, dus het is gewoon
afwachten. Als je na 1 april nog geen snellere lijn hebt, *DAN* mag je
eens gaan klagen dat het niet opschiet!
André, PE1PQX
2005-02-08 10:20:12 UTC
Post by Thin White Duke
Post by Marix
[...]
AMEN!!
--
Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://www.mesnews.net
Marix
2005-02-08 10:19:55 UTC
Post by Thin White Duke
Post by Marix
[...]
Volgens de "voorspelling" was mijn centrale al op 4 februari aan de beurt.
http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=voorspelling
Wel is gisteren mijn verbinding even down geweest, dus ik dacht dat het de
upgrade zou zijn.
Niet dus...
Dat KPN geen schema heeft is kwalijk, omdat het voor diverse personen en
bedrijfjes belangrijk kan zijn om te weten op welk moment de boel even plat
kan komen te liggen. Denk aan diverse beurshandelaartjes. Als je weet dat
op een bepaalde dag voor jou de boel even plat gaat, dan kan je er tenminste
rekening meehouden en maatregelen treffen.
JoopG
2005-02-08 10:35:32 UTC
Post by Marix
Post by Thin White Duke
Post by Marix
[...]
Ja joh, het is een groffe schande dat KPN zich niet houdt aan een
voorspelling van een particuliere website die aangeeft dat die
voorspelling gestoeld is op vorige snelheidsverhogingen. Vooral voor al
die beurshandelaartjes met een consumenten adsl verbinding bij xs4all...
John
JoopG
JoopG
Geoffrey
2005-02-08 10:45:51 UTC
Post by Marix
[...]
Die voorspellingen zijn van adslcentrale.nl en niet van KPN, dus ik zou ze met een redelijk licht korreltje zout nemen.

Natuurlijk zou het mooier zijn als KPN zou aangeven wanneer precies tot op de dag en uur ze de snelheid bij jou gaan verhogen, maar 'tussen 1 februari en 1 april' vind ik ook al een schema. Als een internet verbinding echt belangrijk is voor een bedrijfje, dan zullen ze wel standaard maatregelen hebben getroffen, bijvoorbeeld een backup ISDN lijn ofzo.

Geoffrey
Jurjen Oskam
2005-02-08 10:51:17 UTC
Post by Marix
Dat KPN geen schema heeft is kwalijk, omdat het voor diverse personen en
bedrijfjes belangrijk kan zijn om te weten op welk moment de boel even plat
kan komen te liggen.
Dan hadden die bedrijfjes geen consumenten-aansluiting moeten nemen, maar
eentje met een SLA. Eigen schuld.
--
Jurjen Oskam
"E-mail has just erupted like a weed, and instead of considering
out onto the screen." - R. Craig Hogan
Rob van der Putten
2005-02-08 11:09:15 UTC
Moguh
Post by Jurjen Oskam
Dan hadden die bedrijfjes geen consumenten-aansluiting moeten nemen, maar
eentje met een SLA. Eigen schuld.
SLA's zijn onzin.
Het enige wat een SLA je bied is geld als het niet werkt.
Maar wat je natuurlijk wilt is dat het wel werkt.
En de beste manier om dat te realiseren is zo veel mogelijk zelf doen.

Vr.Gr,
| The EU constitution will turn the EU into a SU |
| Vote against the EU constitution in the referendum |
Jurjen Oskam
2005-02-08 11:49:31 UTC
Post by Rob van der Putten
Post by Jurjen Oskam
Dan hadden die bedrijfjes geen consumenten-aansluiting moeten nemen, maar
eentje met een SLA. Eigen schuld.
SLA's zijn onzin.
Het enige wat een SLA je bied is geld als het niet werkt.
Het punt was hier dat KPN geen schema kenbaar heeft gemaakt wanneer de
verbinding even plat gaat om de upgrade door te voeren, het ging hier
niet om een uptime-garantie.
Rob van der Putten
2005-02-08 12:05:28 UTC
Moguh
Post by Jurjen Oskam
Het punt was hier dat KPN geen schema kenbaar heeft gemaakt wanneer de
verbinding even plat gaat om de upgrade door te voeren, het ging hier
niet om een uptime-garantie.
Interne communicatie is bij grote bedrijven zowiezo vrijwel niet
bestaand.
Al was het maar vanwege de grote verscheidenheid aan personen, culturen
en dus ook persepsies en begrippen.
Je kan dus wel intern gevens verpreiden, maar door het grote verschil in
interpretatie is er daarmee nog geen informatie overdracht.

Roel
2005-02-08 23:26:39 UTC
Post by Rob van der Putten
SLA's zijn onzin.
Het enige wat een SLA je bied is geld als het niet werkt.
Nee hoor.

Voor een verbinding met SLA ga ik eventueel 's nachts het bed uit.
Zonder SLA blijf ik lekker liggen en bent u de volgende dag om 8 uur de
eerste. (tenzij het natuurlijk om veel klanten gaat)
Er is wel degelijk verschil in service tussen wel SLA en geen SLA.
Thin White Duke
2005-02-08 13:17:09 UTC
Eerst ff sorry dat ik wat geirriteerd overkom. Ik heb nu al die
snelheids upgrades meegemaakt, en het lijkt welof het iedere keer erger
wordt met het geduld van de gebruikers.
Jij bent echt niet de enige die "klaagt", alleen was jij net ff de
spreekwoordelijke druppel die mijn emmertje liet overlopen. Nogmaals,
ik wilde jou niet persoonlijk aanvallen!
Post by Marix
Volgens de "voorspelling" was mijn centrale al op 4 februari aan de beurt.
http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=voorspelling
Yep, bij mij staat dat op de 18de. Maar als je nou de hele pagina even
leest, zie je ook dat de voorspellingen gedaan worden aan de hand van
in het verleden door gebruikers ingevoerde gegevens. Als je dan bedebkt
dat ik nu dus gewoon kan invullen dat de centrale bij mij is geupgrade,
dan klopt van die hele lijst en voorspelling dus al niets meer!
Ze waarschuwen er ook voor om je niet al te veel vast te houden aan die
lijst.
Post by Marix
Wel is gisteren mijn verbinding even down geweest, dus ik dacht dat het de
upgrade zou zijn.
Niet dus...
Da's jammer....
Post by Marix
[...]
Als je verbinding zo belangrtijk is dat je bedrijf er van af hangt,
moet je geen consumenten produkt afnemen, maar een zakelijk produkt.
Daar wordt nl. wel een zekere garantie bij gegeven. Ook worden dit
soort acties daarbij wel goed gecommuniceerd.
Overigens is het helemaal niet zo belachelijk dat er geen vaststaand
schema is. Opzich is het een karweitje van niets, en het lijkt mij
logisch dat je een klusje als dit mee laat nemen in onderhoud,
storingsoplossing en andere reguliere werkzaamheden. Als er dan nog wat
overblijft zul je daar idd mensen voor moeten uitsturen. Maar hoe meer
je mee laat nemen bij ander werk, hoe goedkoper het uitvalt. En dat is
toch wat ieder bedrijf wil: zo goedkoop mogelijki werken om zo
veelmogelijk winst te kunnen pakken.
A.I. van Berkel
2005-02-08 16:39:31 UTC
Post by Thin White Duke
[...]
Onze verbinding valt onder de zakelijke producten van Planet.
Tot nu toe heb ik helemaal niets vernomen van Planet. Geen factuur,
geen bericht over snelheidsverhoging (is intussen wel uitgevoerd) en
geen enkele reactie op mails aan de helpdesk.
Het valt dus nogal mee met de de goede communicatie naar zakelijke
klanten.

Arij van Berkel
Rotterdamse Aad
2005-02-08 16:56:47 UTC
Post by A.I. van Berkel
[...]
Ja hallo: we hebben het over echte ISP's en echte bedrijven.
Je wilt toch niet zeggen dat apparatenbouw en Planet onder dié categorieën
vallen?
;-) ;-)
--
Rotterdamse Aad
http://www.dit.is/rotjeknor
Maarten Bodewes
2005-02-08 20:34:01 UTC
Post by A.I. van Berkel
Post by Thin White Duke
[...]
Gut, ik *wist* niet eens dat Planet ook wat met zakelijke klanten deed.
Waarom kies je dan in hemelsnaam voor een product van planet, in plaats
van een product van mensen die er *wel* veel ervaring mee hebben? Ik
bedoel, voor bedrijven geld: hoe meer ervaring hoe beter. Natuurlijk
valt XS onder deze catagorie, maar er zijn er meer die zich duidelijk
ook op de zakelijke markt richten.

Maarten

ps. mijn excuses voor het taalgebruik, ik heb net een klein borreltje
op, en daar kan ik behoorlijk slecht tegen :)
jorn
Lijkt mij dat deze bedrijven een sdsl verbinding hebben
André, PE1PQX
2005-02-08 16:24:36 UTC
Post by Marix
Post by Thin White Duke
Post by Marix
[...]
Voolgens de vorrspelling zou 'mijn' cenrtale de 13e aan de beurt zijn.
in inmiddels geregeld....!

André, PE1PQX
--
Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://www.mesnews.net
Baro on the NET
Er moet meer gezeurd worden...
Gerke Pekema
2005-02-10 10:21:13 UTC
Post by Marix
Volgens de "voorspelling" was mijn centrale al op 4 februari aan de beurt.
Een hobbypagina die een voorspelling geeft, wat denk je zelf?
Post by Marix
[...]
Daarvoor hebben ze zakelijke abonnementen, daar vindt het onderhoud 's
nachts plaats, maar ja als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt
moet je natuurlijk wel eens op de blaren zitten.

En verder natuurlijk bedankt voor het starten van een nieuwe thread.

*PLONK*
Gerke Pekema
cmkools
2005-02-08 11:37:45 UTC
Post by Marix
[...]
Meld maar eens een centrale aan op die site dan zal je zien dat hij
groen wordt.
Meld hem af en hij wordt weer rood.
maw je bepaald zelf of hij rood of groen wordt.
--
server: news.kools-online.com
web: http://www.kools-online.com
Info: http://portal.kools-online.com
Marco Bakker
2005-02-08 13:38:59 UTC
Post by cmkools
Post by Marix
[...]
Wel zo handig dat je dat upgraden nu helemaal zelf kan doen.

;-)
Hans Luiks
2005-02-08 14:59:47 UTC
Post by Marix
[...]
In het Noorden en Oosten is de meerderheid groen, maar aangezien er niet in
ieder dorp adsl-gebruikers zijn die de upgrade doorgeven zie je nog een hoop
rode puntjes. Je kan rustig stellen dat in het Noorden en Oosten nu iedere
centrale gedaan is, want de KPN gaat echt niet over een paar weken terug om rest
van de centrales te doen. Een bepaald gebied doen ze gewoon in een keer, en dan
zullen er in bepaalde dorpen binnen dat gebied waarschijnlijk ook wel mensen
wonen die niet van het bestaan van adslcentrale.nl afweten.

Bij de vorige upgrade zullen ze misschien van het zuiden naar het noorden
gewerkt hebben. Dan doen ze het voor de verandering nu in omgekeerde volgorde.

Hans..
Marinus
2005-02-08 15:24:37 UTC
Post by Hans Luiks
Bij de vorige upgrade zullen ze misschien van het zuiden naar het noorden
gewerkt hebben.
Hans..
Ja klopt , ze werken altijd met de wind mee .

Gr Marinus
Rotterdamse Aad
2005-02-08 15:49:46 UTC
Post by Marinus
Post by Hans Luiks
Bij de vorige upgrade zullen ze misschien van het zuiden naar het noorden
gewerkt hebben.
Ja klopt , ze werken altijd met de wind mee .
En wanneer ze Twente en de Achterhoek hebben gedaan, gaan ze richting
Randstad.
Want de wijzen komen uit het Oosten! ;-)

nb Wat een onzin te geloven, dat een groepje KPN'ers de diverse centrales
afgaat om wat te sleutelen. Elke regio heeft echt zelf wel de deskundigen.
--
Rotterdamse Aad
http://www.dit.is/rotjeknor
Johan Beck
2005-02-08 15:56:35 UTC
Post by Rotterdamse Aad
En wanneer ze Twente en de Achterhoek hebben gedaan, gaan ze richting
Randstad.
Want de wijzen komen uit het Oosten! ;-)
En doen dan eerst Noord Holland ;-)

Groet, Johan
cmkools
2005-02-08 16:17:39 UTC
Post by Johan Beck
Post by Rotterdamse Aad
[...]
Hier is het al gedaan sinds 4-2 :-)
4600
Tony
2005-02-08 19:04:51 UTC
Post by cmkools
Post by Johan Beck
Post by Rotterdamse Aad
[...]
De wijzen hadden een afzwaaier naar het zuiden;-))) Eindhoven vandaag
upgrade gehad.

gr. Tony
Bird4ever
2005-02-08 19:16:09 UTC
Je kan op de site van www.kpn.com aangeven dat je een email witl ontvangen
wanneer jouw centrale is 'geupgrade'.

Zoek op trefwoord "verhoging".

Bron website KPN:

Wanneer kan ik sneller internetten?
Het omzetten van de oude naar de nieuwe snelheden kan niet overal in
Nederland tegelijkertijd gebeuren. Uw snelheid wordt tussen 1 februari en 1
april 2005 aangepast.
Meld u aan voor de nieuwsbrief ADSL-snelheidsverhoging en u ontvangt een
bericht op het moment dat de snelheids-verhoging bij u is doorgevoerd
Sander
2005-02-08 21:52:52 UTC
Post by Bird4ever
[...]
Dat heb ik ook gezien, maar ik hoef geen mail als het al gebeurd is.
Dan heb ik het namelijk zelf al wel gezien of gemerkt.
Jassy
2005-02-08 21:43:11 UTC
Post by cmkools
Hier is het al gedaan sinds 4-2 :-)
4600
heerlijk, een opsomdraadje :)

hier was het al na dag 3 zover :)

7631 (noord-oost twente) ;)
mvg jasper
René
2005-02-09 11:36:57 UTC
Post by Rotterdamse Aad
Post by Marinus
Post by Hans Luiks
[...]
Moeten er vandaag de dag echt daadwerkelijk monteurs heen om die
update te regelen?!

Stelde me zo voor dat iemand in den Haag achter z'n PC wat telnet
sessies doet.....

In 2914 ben ik nog "traag* in ieder geval.
- René
Karel Keilbout
2005-02-08 21:30:36 UTC
Post by Marix
[...]
Mogen wij als noorderlingen ook is eerst aan de beurt wezen (wij komen
altijd achterop, nu dus niet lekker puh.
Jeroen X. Pluimers
2005-02-08 16:38:56 UTC
Post by Marix
[...]
Ze gaan juist enorm snel!
Na een week hebben ze 25% gedaan, terwijl ze ruim acht weken de tijd hebben
om de klus te klaren.

Tuurlijk - iedereen wil bij de eerste week zitten, maar klagen moet je pas
als ze na 31 maart nog niet klaar zijn.

--jeroen
Robbedoes
2005-02-09 11:00:41 UTC
Post by Jeroen X. Pluimers
Post by Marix
[...]
25% van het gebied of van de aantal aansluitingen?
Het valt mij op dat ze de randstad altijd als laatste updaten.
--
Robbedoes

Verbeter Outlook Express met http://flash.to/oe-quotefix.
Shidoobee
2005-02-09 11:14:11 UTC
Post by Robbedoes
Post by Jeroen X. Pluimers
Post by Marix
[...]
Leiderdorp...toch midden in de randstad dacht ik :-)
is al geupgrade

Shidoobee
Sander
2005-02-09 11:58:51 UTC
On Wed, 9 Feb 2005 12:00:41 +0100, "Robbedoes"
Post by Robbedoes
Post by Jeroen X. Pluimers
Post by Marix
[...]
25% van de centrales. EN randstad is niet altijd als laatste aangezien
vorige keer Nieuwegein op de eerste dag was gedaan.
Dirk T. Verbeek
2005-02-09 07:43:00 UTC
Post by Marix
Het schiet niet erg op met de uitrol van de snelheidsverhoging.
Alleen in het noorden en oosten van het land zijn er wat "groengekleurde"
centrales
"Alleen"??, je bedoelt "vooral" in het noorden...
Mag het eens een keer buiten in de Randstad beginnen?