Aantal download connecties.
Lady
2004-09-04 11:27:58 UTC
Hallo,

Voor mijn vakantie (juli 2004) las ik in deze groep iets over het max.
aantal connecties dat je met Planet zou mogen hebben.
Er waren toen mensen die met meer dan 3? connecties downloaden en toen
geblokt werden door planet!
Ik lees er nu niets meer over in deze groep, is het probleem nu weer van de
baan en kan ik weer met een gerust hart met 4! connecties downloaden??
Ik zit hier thuis n.l. in een netwerk met o.a. mijn zoon en we zijn bijde
actieve downloaders met ieder 2 connecties en dat zou dus te veel zijn
volgens eerdere berichten.

Bedankt alvast voor het antwoord.
Lady Di
Magsel
2004-09-04 11:47:10 UTC
Post by Lady
[...]
Helaas, het aantal connecties blijft 3, ongeacht hoeveel personen er per
adsl verbinding aan het downloaden zijn.

Dit geldt zowel voor news.planet.nl als binaries.news.planet.nl als
nova.planet.nl
H@NS
2004-09-05 22:37:59 UTC
Post by Magsel
Helaas, het aantal connecties blijft 3, ongeacht hoeveel personen er per
adsl verbinding aan het downloaden zijn.
Dit geldt zowel voor news.planet.nl als binaries.news.planet.nl als
nova.planet.nl
Magsel,

Ik had het ook al aan Pascal gevraagd, maar die negeert de vraag:

Volgens jou geldt de max 3 voor alledrie de newsservers,
terwijl ik uit voorgeende discussies toch alleen had begrepen dat het
juist om nova.planet.nl gaat en niet om news.planet.nl en
binaries.news.planet.nl.

Hoe zeker weet jij dat dit echt zo is?

gr. ***@NS
Thin White Duke
2004-09-06 11:59:23 UTC
Post by ***@NS
Post by Magsel
[...]
Lezen is echt moeilijk he???
Je mag maar drie connecties naar NOVA hebben!!!
Daarnaast mag je zoveel connecties als toegestaan door de aanbieder
hebben naar andee nieuwsservers!

Het gaat er bij Pascal om dat je maar *DRIE* lijntjes naar *NOVA* hebt.
Wat je verder met je verbinding doet, is tussen jou en de andere
aanbieders!
H@NS
2004-09-06 13:50:17 UTC
Post by Thin White Duke
Lezen is echt moeilijk he???
Lezen is juist heel gemakkelijk, als je mijn re goed gelezen had dan had
je begrepen dat ik goed gelezen had, maar dat de informatie van gisteren
daar lijnrecht tegenin ging.

dus lezen is voor jou misschen wel moeilijk
Post by Thin White Duke
[...]
maar toch bedankt voor de duidelijke uiteenzetting,

***@NS
Thin White Duke
2004-09-06 21:55:25 UTC
Post by Thin White Duke
[...]
Als er al wat moeilijk is, dan zal het schrijven zijn, en dan bovenal
begrijpelijk schtrijven!
Waar ik op reageerde met dit zinnetje, was dat je aangaf dat Pascal
geen antwoord gaf, terwijl hij dat in deze draad alleen al meerdere
malen had gedaan. Het lijkt er imho op dat jij een persoonlijk antwoord
van dezelfde strekking verwacht.
maar toch bedankt voor de duidelijke uiteenzetting,
YW.
H@NS
** zucht **
Thin White Duke
Uitgesproken???
H@NS
2004-09-11 17:22:23 UTC
Post by Thin White Duke
Post by ***@NS
** zucht **
Uitgesproken???
laten we het houden op moegeluld
***@NS

CeeBee
2004-09-04 15:50:05 UTC
Post by Lady
[...]
Voor de volledigheid: dat geldt voor de nieuwsservers, niet voor
downloaden van bestanden via het web.
--
CeeBee

Archer: "Houdini could get out of this."
T'Pol: "Perhaps you should invite him on your next mission."

Picard: "Mr. Worf, do you know Gilbert and Sullivan?"
Worf: "No sir, I have not had a chance to meet all the new crew members
since I have been back."
Lady
2004-09-05 10:12:49 UTC
Ja, dat bedoel ik, met het downloaden via de newsservers.

Ik zit bij Planet en heb in bijv. newsleecher dit ingesteld als mijn eerste
server.(daar mag ik dus maar drie lijntjes gebruiken!!)
Als ik nou bij de tweede server de gegevens mijn broer instel die ook bij
planet zit en die `m alleen maar gebruikt voor een beetje internetten dan
kan ik daar toch ook twee lijntjes van gebruiken??
Dus aanlog met zijn usenaam en wachtwoord.
Hij m toch alleen maar
since I have been back."
Pascal
2004-09-05 10:55:16 UTC
Post by Lady
[...]
Nee dat kan niet. Authenticatie is op basis van je ip. Je mag maar 3
connecties per IP nummer opzetten.
--
Groet,
Pascal
H@NS
2004-09-05 13:33:57 UTC
Post by Pascal
Nee dat kan niet. Authenticatie is op basis van je ip. Je mag maar 3
connecties per IP nummer opzetten.
Pascal,

In alle voorgaande berichten hierover had ik begrepen dat de 3 lijntjes
voor nova.planet.nl gelden,
maar in het antwoord van Magsel lees ik dat het ook geldt voor de
servers van planet zelf!

Is dit waar?

***@ns
Lady
2004-09-05 14:46:51 UTC
Maar het lukt wel?!
Het programma douwnload dan wel van die "tweede server" waar ik de gegevens
van mijn broer instel!
Pascal
Pascal
2004-09-05 16:10:34 UTC
Post by Lady
Maar het lukt wel?!
Het programma douwnload dan wel van die "tweede server" waar ik de gegevens
van mijn broer instel!
Dat het lukt wil nog niet zeggen dat het ook mag. Je inlog gegevens
worden genegeerd. Zoals ik al zei authenticatie gaat op basis van ip. En
het blokkeren van accounts die meer dan 3 threads gebruiken gaat dus ook
op ip.
--
Groet,
Pascal
Lady
2004-09-05 17:47:08 UTC
Post by Pascal
Post by Lady
[...]
Goed dus het is zaak om me aan die twee threats te houden,
maar als ik dat dus doe en mijn twee zoons spelen een on-line spelletje
ieder op hun eigen pc in het netwerk, zit ik dan op vier threads en kan ik
dan geblokt worden??
Pascal
2004-09-05 18:08:53 UTC
Post by Lady
Post by Pascal
Post by Lady
[...]
Als ze een spel spelen en niet ondertussen ook connecten naar
nova.planet.nl dan kun jij 3 connecties opbouwen. Het maakt niet uit wie
connect en vanaf welke PC als het totaal maar niet boven de 3 uitkomt.
--
Groet,
Pascal
Lady
2004-09-05 18:21:16 UTC
Post by Pascal
Post by Lady
Post by Pascal
Post by Lady
[...]
Dus voor de goede orde,

De jongens kunnen gewoon ON-LINE via Internet een game spelen met hun
maatjes en msn etc.
terwijl ik dan gelijkertijd met 3 connecties van nova.planet.nl trek, dan is
niks aan de hand dus?
Het is dus puur 3 connecties naar Nova.Planet.nl!
Pascal
2004-09-05 19:23:50 UTC
Post by Lady
[...]
Ja, wat je daarnaast met je internet verbinding doet mag je (vrijwel)
zelf weten :)
--
Groet,
Pascal