servicepack2 instellingen
hpcoutinho
2004-08-31 19:40:25 UTC
Zoals bekend, het servicepack 2 voor windows XP komt eraan.
Nu geeft microsoft op de updateite de mogelijkheen om zo veilig mogelijk
deze update binnen te halen, bijvoorbeeld door het aanzetten van de firewall
van de gebruiker,
Doe ik dit, zaky mijn snelheid bovenmatig in :-(
nu vraag ik mij af: moet die firewall echt aan, als je achter een
ethernetmodem met firewall zit? (speedtouch 510m van KPN)
hans
hrschp
2004-09-02 09:08:53 UTC
Post by hpcoutinho
nu vraag ik mij af: moet die firewall echt aan, als je achter een
ethernetmodem met firewall zit? (speedtouch 510m van KPN)
Nee, uit zetten die MS firewall.
heb je dit een paar maanden geleden niet ook al eens gevraagd hans. MS
uit inderdaad maar zet dan een wel goede vuurmuur aan: Zonealarm bv
(gratis). je router modem biedt namelijk GEEN bescherming tegen UITGAAND
verkeer. Als je dus een virus/worm met bijv ingebouwde SMTP server
oploopt zou jouw PC vrolijk je persoonlijke documenten naar je complete
adressenboek kunnen sturen.

JP

ps OUTLOOK EXPRESS is ook niet direct het veiligste news programma
ruud
2004-09-02 09:37:52 UTC
Post by hrschp
uit inderdaad maar zet dan een wel goede vuurmuur aan: Zonealarm bv
(gratis). je router modem biedt namelijk GEEN bescherming tegen UITGAAND
verkeer.
Is niet van toepassing, het ging de OP alleen om beschermt te zijn tijdens
de SP2 update.
Wat hij daarna doet is een heel ander verhaal.
--
Gr. Ruud
http://www.nl-netwerken.com