2 Providers op 1 adsl aansluiting
unknown
2004-09-02 14:02:18 UTC
Hallo,

Is het mogelijk om 2 ISP te nemen op een bestaande adsl-lijn?

Voorbeeld: Mijn buurman heeft adsl van Freeler(moest dit nemen van
werkgever),maar is niet tevreden over de nieuwsgroepen.
Nu wil hij ergens anders een account nemen,maar ook de account van Freeler
behouden..
Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de wijze woorden ;-)

jojo....
unknown
2004-09-02 14:03:22 UTC
Post by unknown
[...]
gewoon een aboment nemen voor alleen news groep
de kost ongeveer € 11,00 per maand
www.usenetserver.com zonderdata lime

wel datalimiet

http://www.newshosting.com
http://www.teranews.com/
http://www.giganews.com/
http://www.news.astraweb.com/
--
_ - _
Groetjes,

Donaldduck1.dyns.cx
upload/upload
port 21
Rob
2004-09-03 07:41:17 UTC
Post by unknown
Post by unknown
[...]
Ik zou eerst maar even kijken dan of je alle nieuwsgroepen die je wilt
hebben er dan in staan voor die 11 euro per maand.
De microsoft groepen b.v. nederlandstalig, b.v. excel, access en
dergelijke, ontbreken.
Dat is voor mij al een reden om daar nooit een abbo op te nemen.

Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com
Leo Koolsbergen
2004-09-04 08:18:04 UTC
Post by Rob
[...]
Die zijn toch gewoon gratis te bezoeken via de nieuwsserver
msnews.microsoft.com ???
Rob
2004-09-04 13:29:39 UTC
Post by Leo Koolsbergen
Post by Rob
[...]
Ja dat zijn ze, maar zou wel leuk zijn als ik gebruik kon maken van één
nieuwsserver.
Zoals nu die van Planet(alleen die is nogal traag soms)

Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com
Obiku
2004-09-02 14:20:06 UTC
Post by unknown
[...]
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
--
# Reply at the bottom and on a empty line, not behind any >>> sign #
I only read mail sent to the adres at the bottom.
***@Familie-Smit_punt_nl (vervang _punt_ voor een .)
BurkBurk
2004-09-02 16:14:01 UTC
"Obiku" <***@NoSpam.nl> schreef in bericht news:ch7apb$jvf$***@reader08.wxs.nl...
: jojo wrote:
: > Hallo,
: >
:
: Nee, dat is helaas niet mogelijk.
:

Omdat ik overschakel van provider heb ik momenteel 2 weken zowel bij
Planet als bij XS4ALL een abo. I.e.a. houdt in dat ik nu dus bij bijde
providers kan inloggen. Dit gaat niet gelijktijdig maar als ik de eene
verbinding ophang kan ik bij de andere inloggen.

Gr. Wouter
Thin White Duke
2004-09-02 18:28:05 UTC
Post by BurkBurk
Post by Obiku
Post by unknown
[...]
??????
Je hebt het wel over twee ADSL accounts????
Zo ja, dan is dit heel interessant voor een hoop mensen. Dat zou nl.
betekenen dat je nooit meer eerst je lijn hoeft te laten slopen om van
provider te veranderen, als beide providers bij de kpn lopen!
En dus overschakelen van provider zonder een dag zonder internet te
zitten!
Obiku
2004-09-02 18:56:10 UTC
Post by BurkBurk
Post by Obiku
Post by unknown
[...]
Verbinding ophangen?????
Bedoel je soms dat je via een gewoon modem inbelt???
Ja dan is het wel mogelijk om 2 abbo's te hebben. Zover ik weet moet je met
ADSL nogsteeds eerst je abbo bij de ene ISP opzeggen, dan wordt je hele ADSL
weggesloopt in de centrale. Hierna bij een nieuwe ISP abbo nemen en ADSL
weer terug laten plaatsen. Kost normaal gesproken nog eeuwen onnodige tijd,
maar helaas zo is het voorlopig nog wel.
De dag dat je je abbo bij de ene ISP kan opzeggen en dezelfde dag bij een
andere ISP abbo kan inlaten gaan, schreewt menig ADSL'er het uit van de
daken......
unknown
2004-09-02 19:44:44 UTC
Post by Obiku
Post by BurkBurk
Post by Obiku
Post by unknown
[...]
ik bouw zel de adsl in de kpn centraler's maar twee providers op 1
telefoon lijn gaat niet de splitter in de centralen zijn niet geschikt
voor 2 providers
--
_ - _
Groetjes,

Donaldduck1.dyns.cx
upload/upload
port 21
BurkBurk
2004-09-02 20:09:26 UTC
"Donald-Duck" <beertje35@@@zonnet.nl> schreef in bericht news:***@zonnet.nl...
: Obiku beweerde :
: > BurkBurk wrote:
: >> "Obiku" <***@NoSpam.nl> schreef in bericht
: >> news:ch7apb$jvf$***@reader08.wxs.nl...
: >>> jojo wrote:
: >>>> Hallo,
: >>>>
[...]
: >>>
: >>> Nee, dat is helaas niet mogelijk.
: >>>
: >>
[...]
Nou ik kan echt mijn 2 ADSL accounts gebruiken op dit moment.
Het contract bij planet loopt af op 9 september. Heb inmiddels een
nieuw aangevraagd bij XS4ALL en die is op dit moment al geactiveerd.

Voor de link om te wisselen van provider:
http://www.xs4all.nl/adsl/overstappen.php?XSADSL=e45ae429c4f303055fa4603bdb0d0e85

Maak gebruik van dat beruchte groene USB modem en heb bij
instellingen > netwekverbindingen. En daar heb ik 2 inbelaccounts
aangemaakt.

Planet: ***@adsl-comfort
XS4ALL: ***@xs4all
(met bijbehorende pass natuurlijk)

Bij planet krijg ik IP 80.61.58.177
Bij xs4all krijg ik IP 80.126.51.130

Dus het kan WEL.

Zal eens kijken of ik deze nieuwsgroep ook kan benaderen via xs4all,
dan laat ik zo een bericht achter en mag iedereen de headers controleren.

Gr. Wouter
sorzzy
2004-09-02 20:27:17 UTC
On Thu, 2 Sep 2004 22:09:26 +0200, "BurkBurk"
Post by BurkBurk
Nou ik kan echt mijn 2 ADSL accounts gebruiken op dit moment.
Het contract bij planet loopt af op 9 september. Heb inmiddels een
nieuw aangevraagd bij XS4ALL en die is op dit moment al geactiveerd.
dat is goed nieuws ,iets te laat (jaar contrackt) maar ja geeft me nog
even de tijd om aftewachten hoe nova blijft/gaat draaien , anders naar
xs4all en pay server er bij...
unknown
2004-09-04 01:45:49 UTC
Post by BurkBurk
[...]
OK,iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.

Ik hoop dat we er iets aan hebben,

jojo....
martijn
2004-10-12 18:34:41 UTC
Post by BurkBurk
Het contract bij planet loopt af op 9 september. Heb inmiddels een
nieuw aangevraagd bij XS4ALL en die is op dit moment al geactiveerd.
Klopt jij doet dan STAP bij KPN. Niet alle ISP's doen hier aan mee. De ene
account is al geactiveerd terwijl de oude nog niet is afgesloten: 2 account,
1 adsl verbinding.