Configuratie speedtouch 510
Marijke
2004-08-12 14:49:54 UTC
Met bovengenoemde router/modem kan ik prima het internet op.
Ik hem ook een IIS6.0 draaien. Het IP adres van deze server heb ik in de NAT
tabel gekoppeld aan het vaste IP adres wat ik van planet heb gekregen.
Vanaf het internet is mijn server keurig bereikbaar. Echter, als ik zelf het
internet opga, is hij niet te zien/kan ik deze server niet benaderen.
Hoe kan ik dit verhelpen?

vr. gr. Erik
Thin White Duke
2004-08-12 22:27:13 UTC
Post by Marijke
[...]
Door of via een proxy te surfen, of door intern te surfen. Van achter
een nat-router kun je nooit van binnen uit naar binnen kijken. Klinkt
ingewikkeld, maar je probeert nu van binnenuit via de buitenkant naar
binnen te kijken, en dat kan dus niet.
Marijke
2004-08-13 08:10:26 UTC
Post by Thin White Duke
Post by Marijke
[...]
Bedankt voor je reactie.
Door via een proxy te server is eea inderdaad te ondervangen, daar was ik
inmiddels ook achtrer gekomen. Blijft dat ik ervan overtuigd ben dat eea met
het juiste modem/router en/of de juiste configuratie daarvan zou moeten
kunnen.

vr. gr. Erik
Thin White Duke
2004-08-13 10:00:30 UTC
Post by Marijke
Post by Thin White Duke
[...]
Nope, dat is gewoon onmogelijk via NAT!
Via een proxy is echt de enige manier om van buitenaf naar binnen te
kijken.
Obiku
2004-08-13 16:22:31 UTC
Post by Thin White Duke
Post by Marijke
Post by Thin White Duke
[...]
Nee, nee, je kan ook in je hosts file in de windews/system32 directory een
regel aanmaken met het ip adres van de server pc en daar direct achter je
domijn naam.
Bijvoorbeeld 192.168.1.10 www.mijndomein.nl
Zo werkt het bij mij ook. Die hosts file moet je wel op iedere pc in je
netwerk, waar je mee je eigen site wil bekijken, instellen.
--
# Reply at the bottom and on a empty line, not behind any >>> sign #
I only read mail sent to the adres at the bottom.
***@planet_punt_nl (vervang _punt_ voor een .)
Thin White Duke
2004-08-13 18:37:27 UTC
Post by Obiku
Post by Thin White Duke
Post by Marijke
[...]
Ja slimpie, maar dan ga je nog steeds niet via "de buitenkant"!!!!
Je zegt dan in pricipe tegen je machine: Als je naar dat ip(domeinnaam)
moet gaan, moet je dat niet doen, maar intern blijven en naar die
machine gaan!
En ja, dan kun je idd je eigen site bekijken, maar als bijv. je
zonefile helemaal overhoop ligt, of als er iets met de dns-servers is,
heb je daar nooit weet van, want bij jou werkt de url dan wel, maar
voor mensen van buitenaf dus niet!